69° 23′ N, 17° 02′ Ø GRYLLEFJORD ONSDAG 13. MAI 2026 Nyheter SAK NR. 0013
Fergesesongen har begynt - Mansjitgreier!
Diskusjonen om fergesambandet er allerede igang og en lokal Gryllefjæring stiller seg kritisk til hele opplegget.
Sist oppdatert:
Startskuddet for Andfjordferga gikk i dag og som vanlig er det køer langt utover den oppmerkede parkeringsplassen i Gryllefjord.
Bilde: Agnes Richardsen
Ole Iver Benjaminsen melder at "Heile fergesambandet e en skandale. Med alle bilan som må stå igjen iløpet av sommarn. det må bli materiell og avganga nokk. Før sånn reodor-felgen dreft som har vært tel nu e bære en tragedie" Han legger til at måten forbindelsen driftes på e "mansjitgreier", imens Cato Høybråten-Karlsen ser lysere på det og mener at "det blir kos med bilkaos, må være positiv da!".
Logo for Andfjordforbindelsen
Ferga har lenge blitt sett på som underdimensjonert for strekningen og det er åpenbart ikke alle som er like fornøyde med lange fergekøer og spørrende turister i bygda. Derfor skal det fredag 29. Mai samles et knippe politikere til debatt i Gryllefjord, hvor fergesambandet er i fokus. Spørsmålet om helårsferge over Andfjorden skal drøftes og veien videre skal stakes ut. Arrangementet er åpent for alle og hvis vi skal ta diskursen på facebook som utgangspunkt kan det fort bli temperatur når Gryllefjæringene skal komme med sine synspunkter i saken.
Vel møtt til folkefest og lett diskurs.
Kommentarer
Real-name policy · Vær Varsom-plakaten
Vi krever fullt navn — fornavn og etternavn. Ufine kommentarer slettes uten varsel.
Bli abonnent for å delta i debatten
Kommentarfeltet er for abonnenter. Logg inn eller tegn abonnement for å skrive.
Sett fullt navn først
Vi krever fornavn og etternavn for å bevare ordentlig debattkultur.